Saturday 4 November 2017

Holographisch Handelssystem


CAN SLIM Stock Trading Anlagestrategie 8211 Wie wählt man High-Growth Stocks Mit Tausenden von börsennotierten Unternehmen zur Auswahl, können Sie sich fragen, wie Sie eine Handvoll von Aktien, die das Potenzial für erhebliche Kapitalgewinne haben können. Viele Methoden für die Kommissionierung von Beständen existieren, von Warren Buffettrsquos Wert investieren Mentalität auf die Joseph Piotroski F-Score-Methode. Eine besonders nützliche Strategie zur Erkennung von wachstumsstarken Beständen nutzt das Akronym CAN SLIM. Was ist dieser Ansatz Wie rentabel ist es und wer dieses einzigartige Aktienhandelssystem erfunden hat Im Folgenden finden Sie eine detaillierte Beschreibung dieses wachstumsstarken Investitionssystems, das sowohl fundamentale als auch technische Analysen verwendet. Und wie kannst du es nutzen Der Vater von CAN SLIM Bevor er in die Details der Methode selbst gelangt, ist es wichtig, ein wenig über den Gründungsvater und seinen Ruf für den Erfolg zu lernen. Von dem Kauf eines Sitzes auf der NYSE im Alter von 30 Jahren, um eine große nationale Zeitung zu führen, hat sich William J. OrsquoNeil als großer Investor in vielen peoplersquos Köpfen etabliert, neben den mag Philip Fisher, Benjamin Graham und Peter Lynch. 1984 gründete OrsquoNeil die vorgenannte Investitionszeitung Investorrsquos Business Daily (IBD). Ein paar Jahre später, im Jahr 1988, schrieb er ein Buch namens, wie man Geld in Aktien: Ein Sieger-System in guten Zeiten und schlecht. Das Buch, in dem OrsquoNeil die CAN SLIM-Methode beschreibt, befindet sich nun in der 4. Auflage mit über 2 Millionen verkauften Exemplaren. Da es sich um mehrere Bücher in mehreren Auflagen handelt, muss es etwas zu seinen Theorien geben. Aber ist seine Methode wirklich rentabel in der langfristigen Wie profitabel ist OrsquoNeilrsquos System Laut der AAII-Website, die historische Erträge von verschiedenen Handelssystemen verfolgt, hat das CAN SLIM-System jährliche Gewinne von 28,2 zwischen den Jahren 1998 und 2010 erreicht. Inputing Die Daten für die einzelnen Jahre, berechnete ich einen kumulativen Gewinn von 2.490, oder die Fähigkeit, 1 in 25,90 in 13 Jahren zu drehen. Im Gegensatz dazu hat die SampP 500 in den vergangenen 13 Jahren nur einen jährlichen Anstieg von 2,4 gehabt, mit einem kumulierten Gewinn von 29,7. Dies bedeutet, dass Sie 1 in 1.297 mit einer marktbasierten Investition umwandeln würden. Wie Sie sehen können, zu sagen, dass die CAN-SLIM-Methode erfolgreich war, würde es so bescheiden sein. So, jetzt, wo ich Ihre Aufmerksamkeit habe, schauen wir uns mal an, was das System ist und wie es funktioniert. Was ist CAN SLIM Das CAN SLIM Handelssystem ist im Wesentlichen in zwei Hauptteile unterteilt. Der erste ist ein quasi-fundamentaler Scan der Kommissionierung von wachstumsstarken Beständen, die quantitative und qualitative Kriterien beinhalten, deren Aspekte greifbar sind, während andere nicht sind. Die zweite beinhaltet die Erfassung von Preismustern auf dem individuellen Preisschema der Aktie. Kommt das alles ziemlich komplex Irsquoll beginnt mit den Grundlagen: Was bedeutet CAN SLIM stehen und wie kann es Ihnen helfen, wachstumsstarke Aktien zu wählen Hier ist ein Brief von Briefausfall der Abkürzung. C ndash Aktuelle Quartalsgewinne Wie viel Gewinn hat das Unternehmen dieses Berichtsquartal gemacht Jetzt vergleichen Sie diese Zahl im Vergleich zum Vorjahresquartal. Um sich als ein hohes Wachstum zu qualifizieren, dürfte das Ergebnis um mindestens 20 Jahre ansteigen. Denken Sie daran, das gleiche Quartal zu vergleichen (aber in getrennten Jahren), da einige Aktien zyklisch sind und hohe und niedrige Gewinnspannen haben werden. Als Beispiel, vergleiche das 4. Quartal 2010 mit dem 4. Quartal 2009. Ist das Wachstum über 20 Jetzt vergleichen das 3. Quartal 2010 mit dem 3. Quartal 2009. Ist das Wachstum über 20 dort auch Dinge werden wirklich spannend, wenn Sie finden Dass das 2. Quartal um 20 gestiegen ist, wuchs das 3. Quartal um 23, und das 4. Quartal wuchs um über 25. Dies bedeutet, dass das Wachstum konsequent beschleunigt und die Chance erhöht, dass der Bestand in den Ausreißer-Modus geht. A ndash Jährliches Ergebnis Das Jahresergebnis soll auch zwischen Jahren aggressiv wachsen. Vergleiche das Gesamtjahr 2010 Ergebnis je Aktie zum Gesamtjahr 2009. Das jährliche Ergebniswachstum sollte mindestens 25 betragen. William OrsquoNeil schaut auch gern in die letzten 5 Jahre zurück, um konsequente, wachstumsstarke Aktien zu veräußern Ein gutes Jahr Wenn sich die Wachstumsrate zwischen Jahren beschleunigt, ist das noch besser. N ndash Neu Dieser Faktor dreht sich alles um etwas, das ldquonewrdquo stattfindet. Hier sind die wichtigsten Beispiele für die Aufmerksamkeit: Neue Produkte. Vielleicht macht das Unternehmen ein aufregendes neues Produkt. Stellen Sie sich vor, wann holographische Fernsehapparate endlich herauskommen, oder wenn ein solarbetriebenes Auto für die Massenproduktion von einem großen Automobilhersteller zugelassen wurde. Sogar ein neues Produkt, das den Markt in die Enge getrieben hat, wie eine neue Heilung für irgendeine Art von Krebs, könnte nur das Produkt sein, um ein Unternehmen schnell zu helfen. Neues Management. Ein heller neuer Satz von Köpfen könnte einem Unternehmen in Form eines neuen Managements beitreten. Manchmal ist alles, was es braucht, ein Vordenker, um ein profitables Geschäft zu einem Raketen zu machen, der ein Unternehmen umdreht. Xerox hätte die kommerzielle Welt im Sturm mit ihrem Alto-Computersystem mit der ersten Maus und der grafischen Benutzeroberfläche aufgenommen. Stattdessen war es das ldquonewrdquo Management-Team von Apple und anderen, die das Konzept der Konsumenten kauften Personalcomputer und nahm ihre Geschäfte in neue Höhen. Neue Bedingungen. Manchmal haben Sie einen neuen Zustand oder Umstand. Vielleicht wird ein neuer Markt, wie China, eröffnet, oder es entsteht ein neues Gesetz zur Förderung der grünen Energie. Diese Veränderung der Umstände könnte bestimmte Bestände, wie die mit der Exposition gegenüber China, oder der Produzent einer Farbe, die Solarenergie Energie bietet, unterstützen. Neue Preishöhe. Ein neuer Preis hoch kann auch nur die Ursache für einen riesigen Effekt haben. Gegen intuitiv, wenn eine Aktie eine neue Höhe erreicht, kann es eine sehr gute Zeit zu kaufen sein. Da neue Preishöhen erreicht werden, wird die Aktie oft einen hohen Volumenausbruch machen. Die früheren Widerstandsniveaus sind gebrochen, Stiere beginnen zu kaufen, und die Aktie erhält eine hochkarätige Abdeckung auf vielen Börsenanalyse - und Forschungsstandorten, die 52 Wochen oder neue Rekordhöhen führen. S ndash Versorgung und Nachfrage Eines der grundlegendsten Konzepte in der Wirtschaft ist Angebot und Nachfrage. Wenn es mehr Versorgung als Nachfrage gibt, fallen die Preise. Wenn die Nachfrage das verfügbare Inventar übersteigt, steigen die Preise. Sie wollen einen gewaltigen Anstieg des Volumens sehen, da die Aktie nach oben geht, um zu zeigen, dass große Kräfte Aktien wollen, und es gibt nicht genug Versorgung um zu gehen. Große Volumen Preis Fortschritte zeigen einen Mangel an Angebot mit einem stetigen Strom von Käufern. Das kleine, anämische Volumen hat den entgegengesetzten Effekt. Während die Versorgung eine kurzfristige Beschränkung erleben könnte, so dass die Preise nach oben treiben können, ist der Mangel an Volumen verrät, dass die Nachfrage auch lauwarm ist. Wenn mehr Verkäufer erscheinen, kann es keine Gruppe von Stieren geben, die darauf warten, die Aktien zu genießen. Float-Größe sollte auch berücksichtigt werden. Eine kleine Float-Größe kann eine schnelllebige ndash, wenn auch mehr flüchtige ndash Lager zu schaffen. Ein größerer Float mit zu vielen Aktien kann einen aufgeblähten Vorrat schaffen, der Schwierigkeiten hat, sich zu bewegen. Wenn die Aktie Float ndash oder die Menge der ausstehenden Aktien leicht verfügbar ndash ist unter 25 Millionen, könnte es helfen, zusätzliche Lift, wenn der Kauf folgt. L ndash Leader oder Laggard William OrsquoNeil glaubt fest daran, dass Aktien, die historisch schlecht funktionieren, oft weiter tun werden (Nachzügler), und zuvor gewinnt Aktien werden auf neue Höhen (Führer) gehen. Dies ist der Idee des Impuls-basierten Handels sehr ähnlich. Woher wissen Sie, ob Ihre Aktie ein Führer oder eine Laggard-Relative Stärke ist (nicht zu verwechseln mit dem Relative Strength Index) Preise alle Aktien nach Preis-Performance. Eine Aktie mit einer RS-Rating von 50 bedeutet, dass sie am Marktdurchschnitt gehandelt wird. Ein Rating von 100 bedeutet, dass es in der höchsten Perzentile der Preisleistung war, und ein Rating von 25 bedeutet, dass es schlechter gehandelt als 75 aller anderen Aktien. William OrsquoNeil schlägt vor, Aktien mit einer RS-Bewertung von mindestens 70 zu wählen, wenn man auf die letzten 52 Wochen der historischen Daten zurückblickt. So hat Ihr Gewinnstock eine hohe Dynamik und hat eine höhere Chance, sich im Laufe des folgenden Jahres zu übertreffen. I ndash Institutionelle Unterstützung Institutionen Kauf von Aktien können starke Unterstützung für Aktienkurse. Im Gegenzug ist der Kauf von Aktien mit einigen institutionellen Unterstützung folgt die ldquobig money. rdquo Suchen Sie nach einigen institutionellen Besitz, aber nicht so sehr, dass es abgewogen wird, und jeder, der an Bord wollen, ist bereits investiert. Befolgen Sie diese Richtlinien: Folgen Sie den Aktienkursen über 20. Weil die meisten Institutionen lieber in größere Aktien mit Aktienkursen über 10 investieren, begünstigt der CAN SLIM Ansatz Aktien über 20 im Preis. Suchen Sie nach mehreren Institutionen. Es wird auch empfohlen, dass die Aktie mindestens 3 bis 10 Institutionen investiert. Wenn diese Institutionen sind hochkarätig und bekannt, könnte dies mehr Versicherung für Investoren, die ldquosmart moneyrdquo oder ldquoinformed investorsrdquo investiert werden. Analysieren von Investmentfonds Sie können eine institutionrsquos Leistung durch die Analyse ihrer Investmentfonds verfolgen. Institutionen mit besseren Ranking-Fonds sind vorzuziehen, um wenig bekannte Gruppen mit unterdurchschnittlichen Mitteln. M ndash Markt Direktion Da die Techniken sind zu eng für diesen Artikel, und ich würde nicht wollen, um den ganzen Donner dieses Lager-System zu stehlen, Irsquoll-Stick mit der vereinfachten Version von diesem. Grundsätzlich steht die Marktrichtung in Bezug auf Stier - und Bärenmärkte. Sie sollten nur kaufen, wenn ein bestätigter Stier im Spiel ist, und Sie sollten Aktien auf Bärenmärkten verkaufen. Wie können Sie den Unterschied erkennen Der CAN-SLIM-Ansatz analysiert Volumen - und Preisstäbe von weit verbreiteten Börsenindizes. Wenn zu viele hochvolumige Verkaufstage (Verteilungstage) in kurzer Zeit auftreten, kann dies signalisieren, dass Institutionen ihre Positionen verkaufen und ein Bärenmarkt ist gleich um die Ecke. Umgekehrt kann ein Marktboden irgendwann nach dem dritten Tag einer Stier-Rallye entdeckt werden. An einem bestimmten Tag wird der Markt ein paar Prozent oder mehr mit ungewöhnlich hohem Volumen ansteigen. Dies ist ein ldquofollow-through dayrdquo genannt, was eine Bestätigung ist, dass der Stier-Rally-Versuch wahrscheinlich einen neuen, bestätigten Bullenmarktzyklus erreicht hat. Die Erfolgsquote der Bestätigung einer Stier-Rallye mit dieser Technik wird berichtet, um 75 zu sein. So, dort haben Sie es, die Grundlagen des CAN SLIM-Systems. Kurz gesagt, Sie scannen für wachstumsstarke Aktien, die die Packung führen, von Institutionen gekauft werden, haben kleine Schwimmer und große Volumen up-Trends, haben etwas ldquonewrdquo über sie, und dann kaufen Sie während eines Bullenmarktes. Dieser Ansatz hat im Vergleich zum Markt im Vergleich zu dem Markt überdurchschnittlich hohe Renditen erzielt. Aber können Sie genaue Zeiten isolieren, um Aktien mit größerer Präzision zu kaufen, als das, was mit CAN SLIM umrissen wird. Der Cup und Handle Buy Signal OrsquoNeil fügt einen zweiten, visuelleren Teil seines Systems mit Chartmustern hinzu. Im Allgemeinen begnügt er das, was als das ldquocup und handlerdquo Muster bekannt ist, das ein zinsbullisches Preismuster ist, das einem Becher mit einem Handgriff auf dem Diagramm ähnelt. Es beginnt mit einem U-förmigen Handelsmuster. Der Aktienkurs geht nach unten, geht aus und steigt wieder hoch. Dies sollte eine schöne allmähliche U-Form und nicht eine scharfe V-Form, wo der Preis spikes und sich schnell wieder. Nach dem U-Form-Trading-Muster (das dem Cup ähnelt), ist die Aktie fast auf neue Höhen zu setzen. Aber bevor eine Aktie auf den Mond treiben kann, muss man einige der nervösen Aktionäre und schwache Hände abschütteln. Dieser Shakeout tritt auf, wenn der Preis etwas zurückzieht in das, was man den Griff nennt. Volumen trocknet auf diesem kurzlebigen Preis-Pullback. Es ist an dieser Stelle, dass die Aktie reif für Sie ist, um zu investieren, bevor sie ihre Stärke wiedererlangt und auf neue Höhen ausbricht. Bei einem Pivotpunkt, oder bei neuen Höhen, können Sie diese Aktie kaufen, wie es in Breakout-Modus geht. OrsquoNeil auch Trades Aktien, wie sie brechen Vergangenheit ihre Konsolidierungsphasen (genannt Basen), oder manchmal andere Muster bekannt als Wimpel und Flaggen. Denken Sie daran, dass OrsquoNeil nicht einfach Preismuster handelt. Er hat zuerst eine Liste der Top-Aktien auf der CAN-SLIM-Ansatz basiert, dann handelt sie, wenn die Preise ein verlässliches bullish Muster bilden, wie sie für einen möglichen Ausbruch fahren. Der beste Weg, um wirklich zu greifen OrsquoNeilrsquos Technik ist, um ein echtes Leben Beispiel zu betrachten. Folgen Sie, um eine bessere Vorstellung davon zu bekommen, wie CAN SLIM angewendet werden kann. Fallstudie von CAN SLIM Betrachten Sie die Aktie Ebix, Inc (NASDAQ: EBIX) als ein potenzielles Lager (Stand März 2011). C ndash Aktuelle Erträge: Die letzten 2 Quartale, beginnend mit dem jüngsten, hatten 42 Cent pro Aktie (verwässert) und 43 Cent pro Aktie. Das gleiche Quartal ein Jahr zuvor hatte ein Ergebnis von 31 Cent und 25 Cent. Dies entspricht einem Quartalsumsatz von 35 und 72 bei der Betrachtung der vergangenen zwei Quartale des Ergebnisses. A ndash Jährliches Ergebnis: Zwischen 2008 und 2009 betrug das jährliche Ergebniswachstum pro verwässerter Aktie 35. Für 2010 wuchs es auf 47. N ndash Neu: Dieses Unternehmen liefert ein ldquonewrdquo Software - und E-Commerce-Produkt international an die Versicherungsbranche. S ndash Versorgung und Nachfrage: Volumen für diese Aktie hat seit 2009 signalisiert hohe Nachfrage. Der Schwimmer ist jedoch ein bisschen hoch bei 30 Millionen Aktien, aber immer noch in der Nähe der empfohlenen 25. L ndash Leader: Die 52-Wochen-relative Stärke dieser Aktie ist 88. I ndash Institutionelle Unterstützung: Diese Aktie hat über 70 Eigentum von Institutionen . 128 Institutionen halten, was hoch ist, aber es gibt auch einige große Namen wie die Vanguard Group. M ndash Markt Richtung: Wir sind nicht in einem Bullenmarkt ab dem Schreiben dieses Artikels (März 2011). Deshalb kann ich es jetzt nicht empfehlen, es zu kaufen. Die Preise kamen vor kurzem an einer konsolidierten Basis von rund 25 pro Aktie, aber der Markt hält sie derzeit fest. Obwohl, wie ich schon sagte, ich canrsquot empfehlen Kaufbestand in diesem Unternehmen in diesem Moment, basierend auf CAN SLIM, ist es definitiv ein, um ein Auge zu behalten. Endgültiges Wort Wenn Sie die Köder von schnell bewegten Aktien in den Bullenmärkten mögen, geben Sie dem CAN SLIM einen genaueren Blick. Irsquod schlägt vor, eine kleine Menge Ihres Investmentportfolios mit dem CAN SLIM-Modell zu investieren. Sie können dann diesen Betrag erhöhen, wie Sie sich mit ihm vertraut machen. Denken Sie daran, auch Gründer William J. OrsquoNeil gibt zu, dass, während diese wachstumsstarken Aktien oft die schnellsten Bergsteiger in Bullenmärkten sind, sie auch zu den schnellsten Troppern in schlechten Märkten gehören. Daher erfordert die Erhöhung der potenziellen Belohnung Eingeweide aus Stahl, blitzschnelle Reflexe und viel Übung. Bevor Sie in diese profitable Trading-Stil springen, würden Sie gut tun, um auf dieser Strategie und einige von OrsquoNeilrsquos strengere Regeln für, wenn diese Aktien zu verkaufen, wenn ein Handel schief geht zu lesen. Dies ist ein anspruchsvolles Modell, das eine gewisse Volatilität erleben kann. Infolgedessen eignet es sich hervorragend für einen erfahrenen Investor. Citi Holographic Workstation für Financial Trading Envisioning Next Generation Finanzhandel mit HoloLens Wie wir hier haben 8ninths ist tief geehrt, eine von sieben Agenturen gewesen zu sein, die direkt von der Microsoft HoloLens Produktgruppe geschult wurden . Als Microsoft seine Hololens angekündigt hatte, hatten wir uns entschlossen, ein talentiertes Kernteam von 3D Modelers, Animatoren, Unity Engineers und Visual Designers zu bauen. Unsere Auswahl bedeutete, dass wir umfangreiche Schulungen über Design und Entwicklung durch die Microsoft Holographic Academy unterzogen wurden. Das Konzept ist klar, dass die jüngste Explosion der virtuellen und gemischten Realität eine enorme Wirkung auf Industrien wie Spiel und Unterhaltung haben wird, die sich um Bilder und Geschichte konzentrieren. Aber für das 8-Jährige-Team ist das nur die Spitze des Eisbergs: Wir glauben, dass die Auswirkungen dieser neuen Medien viel breiter sein können. Um uns selbst herauszufordern, wollten wir die Verzweigungen und Möglichkeiten der gemischten Realität in einer Branche erforschen, die sich auf etwas anderes als Bilder konzentrierte. Die Welt des Finanzhandels war ein ausgezeichnetes Feld, um zu erforschen, ob gemischte Realität einen Einfluss haben könnte. Wir haben uns mit dem Citi Innovation Lab zusammengetan, um einen Proof of Concept zu entwickeln, der veranschaulicht, wie gemischte Realität die nächste Spiel-Technologie für die Finanzierung ist. Finanz-Trader aktuelle Workstations bieten eine Fülle von Daten, aber in Formaten, die schwierig zu verarbeiten sind und prioritizongong Ströme von Zahlen auf mehrere Monitore, die jeweils etwas anderes. Wir wollten eine Kombination von 2D - und 3D-Präsentationen von Daten verwenden, um die Trader zu optimieren, um die Bedeutung aus den Informationen schnell und genau zu extrahieren. Wenn wir die Effizienz steigern könnten, während wir Zeit, Kosten und die kognitive Belastung der Zusammenarbeit mit abstrakten Daten reduzieren, könnten wir die gleichen Stärken über jede Domäne mit Dateninterpretation und Zusammenarbeit mitbringen. So haben wir das neue Paradigma der Holographischen Workstationa geschaffen, das weit über die Welt der Finanzen hinaus zu Informationsangestellten aller Art führt. 8ninths hat eine Business-Lösung in der Finanzbranche geschaffen, die die Art und Weise revolutioniert, mit der die Menschen interagieren und die Finanzdaten in einer überzeugenden und wettbewerbsorientierten Weise am besten nutzen. George Zinn Corporate Vice President amp Schatzmeister, Microsoft Definition der Core Building Blocks Design und Entwicklung für Hololens ist anders als jeder andere Prozess wed erlebt. Das war ein neues Territorium und damit begannen wir mit einer klaren Taxonomie. Wir entwickelten HoloLens Design Patterns, indem wir die Kernbausteine ​​der frühen holographischen Erlebnisse brechen und untersuchen. Definieren und Benennen dieser gab uns spezifische Grundelemente, mit denen wir arbeiten konnten. Unser Prozess Um ein tiefes Verständnis des Futures-Handelsgeschäfts und der Citibanks-Prozesse zu erhalten, gingen wir nach New York für einen dreitägigen immersiven Workshop auf dem Citibank Futures-Börsenplatz. Wir erforschten Händler Frustrationen und Schmerzen Punkte, die gehören: Mangel an Priorisierung innerhalb von sechs bis acht Bildschirme von 2D Informationen Mangel an leicht erkennbare zentrale Kenntnisse Ineffizienz bei der Navigation zwischen Windows und Tabs Ineffizienz bei der Erkennung von kritischen Mustern und Marktveränderungen Verlust der Chance für Zusammenarbeit und Dialog Verlust des menschlichen Elements und das Gefühl, was auf dem Markt vor sich geht Fokusbereiche Mit den HoloLens Design Patterns und dem Zeichnen aus den Schmerzpunkten, die identifiziert wurden, haben wir fünf spezifische Bereiche definiert, auf die wir uns konzentrieren können: Workstation Effizienz Umgebungsumgebung volumetrische Daten Visualisierungskooperation Workstation Die Workstation selbst ist ein Framework, das das informationsbasierte Computing in gemischte Realität erweitert, indem es 2D-Bildschirmraum 3D-holographische Docking-Space-Tastatur, Maus, Blick, Geste und Spracheingabe und die üblichen Trading-Floor-Telefonsysteme integriert. Die Station ergänzt bestehende Citibank-Geräte und Workflows, darunter traditionelle News-Terminals, E-Mails, Chat und Kernkomponenten von Citibanks proprietären Handelsanwendungen. Effizienz Wir haben die Möglichkeiten zur Erhöhung der Trader-Effizienz mit einem kombinierten 2D-3D-holographischen Workflow erforscht. Durch die Kombination von Stimm-, Blick - und Gesteneingabe mit visueller Gestaltung mit Tiefenraum und Z-Achse konnten wir visuelles Rauschen reduzieren und die Effizienz in der Navigation erhöhen. Ambient Communication Der Finanzhändler verlangt viel Information, will aber nicht mit all dem sofort überschwemmt werden. Wir haben ein System geschaffen, das Informationen in einer persistenten, aber nicht aufdringlichen Weise vermittelt. Eine Blasenkarte des Marktes, mit Datenindikatoren wie Größe und Farbe, ermöglicht es dem Händler, ganzheitliche Veränderungen in der Handelsumgebung mit einem Blick zu assimilieren, ohne Daten zu hinterfragen. Volumetrische Datenvisualisierung Eine Kombination aus 2D und 3D erhöht auch die Effizienz bei der Extrapolation von Erkenntnissen aus Daten. Citibank-Händler arbeiten mit Hunderten von Finanzinstrumenten. In der HoloLens-Workstation wird jeder durch eine Sphäre dargestellt und in eine farbcodierte Assetklasse gruppiert. Das Kugelvolumen entspricht dem Marktvolumen für eine bestimmte Zukunft, und Teilchenwolken entsprechen Clustern der Händleraktivität, so dass ein Händler schnell sehen kann, wo die Aktion auf dem Markt ist, und kann für einen genaueren Blick vergrößern. Zusammenarbeit Ad-hoc gemischte Realitätsräume für die Zusammenarbeit und Diskussion ermöglichen es dem Händler, mit Teammitgliedern, Kollegen und Kunden in einer Weise zu arbeiten, die sowohl persönlich als auch unmittelbar ist. 8220Wir sind begeistert, mit Microsoft, 8ninths und Citi Ventures auf dieser Erforschung der 3D-Visualisierung und der gemischten Realität zusammenzuarbeiten, um die Erfahrung der Händler zu bereichern. Unser Markets Lab in Tel Aviv sieht ein großes Potenzial für diese Technologie, um die nächste Generation der Märkte für die Arbeitsumgebung bei Citi zu verbessern und zu verallgemeinern.8221 Stuart Riley Global Leiter Technologie für Märkte amp Securities Service, Citi Design amp Entwicklung Da das Projekt sowohl ein Physikalische Umgebung und eine holographische, konnten wir mit der Arbeit beginnen, bevor wir sogar das HoloLens-Gerät in unseren Händen hatten und eine Menge Probleme vorne mit Karton und Klebeband gelöst hatten. Das Workstation-Framework wurde mit dem übergreifenden Konzept von breit-on-top zu spezifisch-on-the-bottom und mit einer dreistufigen Regalstruktur entworfen. Die Regale wurden so konzipiert, dass sie eine gewisse Distanz zum Benutzer und zu bestimmten Proportionen haben, um unsere Nutzung des Device8217s-Sichtfeldes (FOV) zu optimieren: Jede tier8217s beschränkt sich grob mit den View-Fähigkeiten. Ein Ziel hier war, dem Benutzer zu erlauben, sich auf einen einzelnen Teil seiner Arbeitsstation zu einer Zeit zu konzentrieren, indem er diese Stufe ihre Ansicht füllte, während die anderen in Erinnerung bleiben, bis sie auf sie zurückblicken. Es war aufregend, die angeblich problematische limitierte FOV zu einem Feature für unser Produkt zu machen. Sobald wir die HoloLens hatten, haben wir begonnen, unseren Design-Workflow zu erarbeiten, indem wir ein grundlegendes Framework 8220sandbox8221 erstellen, das statische und animierte Modelle unterstützt. Wir erforschten und bauten wichtige Werkzeuge auf, die Fragen wie: Was würde unser Cursor aussehen Was ist die Logik für die Verwendung von Gazetap, um ein Objekt zu bewegen Wie unterscheidet man sich von drehen Was ist die richtige Skala Lassen Sie die Designer arrangieren Objekte in-Objektiv war ein wichtiges Schritt. Als das Projekt voranschritt, blieben nützliche Werkzeugideen weiter, und unsere Ingenieure arbeiteten, um sie in unser Sandkasten-Toolkit zu integrieren, aber allmählich entwerfen wir mehr funktionale Implementierung. Das Ingenieurteam hat sich in Zusammenarbeit mit den Designern in Richtung Prototyping-Funktionalität entwickelt und konzentriert sich darauf, Bewegung und Interaktion an der richtigen Stelle zu erhalten und so schnell wie möglich einen Iterationszyklus zu ermöglichen. Herausforderungen Mit HoloLens arbeiten, bevor seine APIs konsistent waren, haben wir uns mit vielen Verschiebungen beschäftigt und waren ständig auf den Zehen, um auf die Konfiguration der neuesten Version zu antworten. Wir haben sogar eine Funktionalität, wie Gesten - und Blickverfolgung, auf einem ziemlich niedrigen Niveau umgebaut, was es uns erlaubte, die Funktionalität genau zu kennen, damit wir alle Unstimmigkeiten selbst beheben konnten. Es gab besondere Herausforderungen bei der Vernetzung zwischen dem Surface Pro und dem Objektiv. In der Theorie it8217s easythey8217re sowohl im Wesentlichen Windows 10 Maschinen und in der Praxis heute it8217s kein Problem überhaupt, aber zu der Zeit gab es einige sehr niedrige Bugs verursachen Netzwerk-Pakete nicht lesbar sein. Scrappy Prototyping-Code spart den Tag wieder Unsere Workarounds waren nicht sicher oder versandfähig, aber das war ein Konzeptstück und es war wichtiger für uns, das Design zu vermitteln, dass wir zuversichtlich waren, dass wir die technische Lösung für aktualisierte Spezifikationen für die nächste Phase des Projekt. Was wir gelernt haben Als wir das Citibank HoloLens Projekt begannen, waren wir beide aufgeregt und trepidartig. Citi hat hart gearbeitet, um die Werkzeuge und Anwendungen zu entwickeln und zu verfeinern, die seine Händler derzeit verwenden, aber wir waren hoffnungsvoll, dass wir einen Mehrwert über ihren aktuellen Prozess hinaus schaffen könnten und dass Händler einen störenden neuen Ansatz für ihren Workflow akzeptieren würden. Aber es gab keine Notwendigkeit für Angst. Weve erhielt überwältigende positive Antworten von Citi und einigen ihrer Top-Tier-Kunden, dass die Szenarien, die wir in diesem Conof Concept erforscht haben, enormen Wert haben und dass sie die bestehenden Workflows erweitern und verbessern. Waren sehr glücklich, einen so visionären Klienten wie Citi zu haben, der bereit war, uns zu drängen, außerhalb der Box zu denken, während er immer noch den Bedürfnissen ihrer Händler und Kunden treu bleibt. 8ninths VR Show Reel 8ninths Einzelhandel Demo Lets Get Started Obwohl obwohl angepasst und aktualisiert, ein Großteil der Informationen in dieser Vorlesung ist abgeleitet von C. David Mortensen, Kommunikation: Das Studium der menschlichen Kommunikation (New York: McGraw-Hill Book Co. 1972), Kapitel 2, Kommunikationsmodelle. A. Was ist ein Modell 1. Mortensen: Im weitesten Sinne ist ein Modell eine systematische Darstellung eines Objekts oder Ereignisses in idealisierter und abstrakter Form. Modelle sind durch ihre Natur etwas willkürlich. Der Akt der Abstraktion beseitigt bestimmte Details, um sich auf wesentliche Faktoren zu konzentrieren. Der Schlüssel zur Nützlichkeit eines Modells ist der Grad, in dem er sich - in Punkt-für-Punkt-Korrespondenz - an die zugrunde liegenden Determinanten des kommunikativen Verhaltens anpasst. 2. Kommunikationsmodelle sind nur Bilder, die sogar verzerrende Bilder darstellen, weil sie einen wesentlich dynamischen interaktiven oder transaktiven Prozess in ein statisches Bild aufhalten oder einfrieren. 3. Modelle sind Metaphern. Sie erlauben uns, eine Sache in Bezug auf eine andere zu sehen. B. Die Vorteile der Modelle 1. Sie sollen uns erlauben, Fragen zu stellen. Mortensen: Ein gutes Modell ist dann sinnvoll, wenn es darum geht, sowohl allgemeine Perspektive als auch besondere Aussichtspunkte zu geben, um Fragen zu stellen und das rohe Zeugnis der Beobachtung zu interpretieren. Je komplexer das Thema ist, desto mehr amorphe und schwer fassbare natürliche Grenzen, desto größer sind die potenziellen Belohnungen des Modellbaus. 2. Sie sollten die Komplexität klären. Modelle verdeutlichen auch die Struktur komplexer Ereignisse. Sie tun dies, wie Chapanis (1961) bemerkte, indem sie die Komplexität auf einfachere, vertrautere Begriffe reduzierte. Das Ziel eines Modells ist es also nicht, die Komplexität zu ignorieren oder es zu erklären, sondern um Ordnung und Kohärenz zu geben. 3. Sie sollen uns zu neuen Entdeckungen führen - am wichtigsten, nach Mortensen. Auf einer anderen Ebene haben Modelle heuristischen Wert, dh sie bieten neue Wege, um hypothetische Ideen und Beziehungen zu konzipieren. Das mag wohl ihre wichtigste Funktion sein. Mit Hilfe eines guten Modells sind wir plötzlich aus konventionellen Denkweisen Idealerweise sollte jedes Modell, auch wenn es lässig studiert wird, neue Einsichten anbieten und gipfeln, was man nur als Aha-Erfahrung bezeichnen kann. 1. Kann zu Übergrößen führen. Es ist nicht zu leugnen, dass ein Großteil der Arbeit bei der Gestaltung von Kommunikationsmodellen die oft wiederholte Aufladung veranschaulicht, dass irgend etwas in menschlichen Angelegenheiten, die modelliert werden können, per definitionem zu oberflächlich ist, um ernsthaft zu berücksichtigen. Einige, wie Duhems (1954), glauben, dass es überhaupt keinen Wert in den Modellen gibt: Wir können vor den Risiken der Vereinfachung schützen, indem wir die grundsätzliche Unterscheidung zwischen Vereinfachung und Vereinfachung erkennen. Per Definition und der Notwendigkeit vereinfachen sich Modelle. Also alle vergleiche Wie Kaplan (1964) bemerkte, vereinfacht die Wissenschaft immer ihr Ziel, die Realität nicht in ihrer ganzen Komplexität zu reproduzieren, sondern nur zu formulieren, was für das Verständnis, die Vorhersage oder die Kontrolle wesentlich ist. Dass ein Modell einfacher ist als das Thema, das erkundigt wird, ist ebenso eine Tugend wie ein Fehler und ist in jedem Fall unvermeidlich. 280. Also ist die eigentliche Frage, was vereinfacht wird. Soweit ein Modell entscheidende Variablen und wiederkehrende Beziehungen ignoriert, ist es offen für die Ladung der Vereinfachung. Wenn die wesentlichen Attribute oder Einzelheiten des Ereignisses eingeschlossen sind, so ist das Modell mit der Tugend der Sparsamkeit gutgeschrieben, die darauf besteht, wo alles gleich ist, daß die einfachste von zwei Interpretationen überlegen ist. Die Vereinfachung ist dem Insekt der Abstraktion innewohnt. Zum Beispiel hat eine gewöhnliche Orange eine große Anzahl von potentiellen Attributen, die es notwendig ist, nur wenige zu betrachten, wenn man beschließt, eine Orange zu essen, aber es muss noch viel mehr berücksichtigt werden, wenn man das Wesen einer Orange in einem Preis erfassen will - winningfoto. Abstrahieren Zum Beispiel hat eine gewöhnliche Orange eine große Anzahl von potentiellen Attributen, die es notwendig ist, nur wenige zu betrachten, wenn man beschließt, eine Orange zu essen, aber es muss noch viel mehr berücksichtigt werden, wenn man das Wesen einer Orange in einem Preis erfassen will - winningfoto. Modelle können wichtige Vergleichspunkte verpassen. Chapanis (1961), Ein Modell kann eine beträchtliche Menge an Slop p tolerieren. 118. 2. Kann eine Verwirrung des Modells zwischen dem Verhalten führen, das es Mortensen porträtiert: Kritiker berechnen auch, dass Modelle mit der Realität leicht verwechselt werden. Das Problem beginnt typischerweise mit einer ersten Erkundung eines unbekannten Territoriums. Dann beginnt das Modell als Ersatz für das Ereignis zu arbeiten: kurzum, die Karte wird wörtlich genommen. Und was noch schlimmer ist, wird eine andere Form der Mehrdeutigkeit für die Ungewissheit ersetzt, die die Karte entworfen hat, um zu minimieren. Was geschehen ist, ist eine anspruchsvolle Version der General-Semantiker-Ermahnung, dass die Karte nicht das Territorium ist. Spanien ist nicht rosa, weil es so auf der Karte erscheint, und Minnesota ist nicht auf, weil es sich in der Nähe der Spitze einer United States Map befindet. Das richtige Gegenmittel liegt darin, Fähigkeiten in der Kunst der Kartenlesung zu erwerben. 3. Vorzeitiger Verschluss Der Modelldesigner kann den Risiken der Vereinfachung und der Kartenlesung entgehen und immer noch den in der Abstraktion verbundenen Gefahren begegnen. Für die Schließung zu drücken ist, um ein Gefühl der Vollendung in einem System zu streben. Kaplan (1964): Die Gefahr besteht darin, dass das Modell unser Bewusstsein für unerforschte Möglichkeiten der Konzeptualisierung begrenzt. Wir basteln mit dem Modell, wenn wir uns besser mit dem Gegenstand selbst beschäftigen könnten. In vielen Bereichen des menschlichen Verhaltens ist unser Wissen auf der Ebene der volkstümlichen Weisheit. Einzug in ein Modell nicht automatisch geben solche Kenntnisse wissenschaftlichen Status. Die Mehrheit unserer Ideen ist in der Regel eine Frage des langsamen Wachstums, die nicht gezwungen werden kann. Verschluss ist verfrüht, wenn es die Linien für unser Denken zu folgen, wenn wir nicht genug wissen, um zu sagen, auch wenn eine Richtung oder andere ist die vielversprechender. Ein Modell zu bauen, kurz gesagt, kann unsere Gedanken in einem Stadium kristallisieren, wenn sie besser in Lösung bleiben, um neue Verbindungen zu fällen p. 279. Man kann die Gefahren nur dadurch reduzieren, daß man erkennt, daß die physikalische Realität in beliebiger Weise dargestellt werden kann. 1. Aristoteles Definition der Rhetorik. Ehninger, Gronbeck und Monroe. Eine der frühesten Definitionen der Kommunikation kam von dem griechischen Philosophen-Lehrer Aristoteles (384-322 B. C.). ein. Rhetorik ist die Fähigkeit, in jedem gegebenen Fall die verfügbaren Mittel der Überzeugung zu beobachten (Rhetorik 1335b). B. Aristoteles-Sprecher-zentriertes Modell erhielt vielleicht seine vollste Entwicklung in den Händen des römischen Erziehers Quintilian (ca. 35-95 A. D.), dessen Institutio Oratoria mit Ratschlägen über die volle Ausbildung eines guten Sprecher-Staatsmannes gefüllt war. 2. Aristoteles Modell des Beweises. Kinnevay sieht auch ein Modell der Kommunikation in Aristoteles Beschreibung des Beweises: a. Logos, inheres in the content or the message itself b. Pathos, inheres in the audience c. Ethos, inheres in the speaker 3. Bitzers Rhetorical Situation. Lloyd Bitzer developed described the Rhetorical Situation, which, while not a model, identifies some of the classical components of a communication situation (The Rhetorical Situation, Philosophy and Rhetoric, 1 (Winter, 1968):1-15.). Bitzer defines the rhetorical situation as a complex of persons, events, objects, and relations presenting an actual or potential exigence which can be completely or partially removed if discourse, introduced into the situation, can so constrain human decision or action so as to bring about significant modification of the exigence. 1. The Shannon-Weaver Mathematical Model, 1949 a. Background i. Claude Shannon, an engineer for the Bell Telephone Company, designed the most influential of all early communication models. His goal was to formulate a theory to guide the efforts of engineers in finding the most efficient way of transmitting electrical signals from one location to another (Shannon and Weaver, 1949). Later Shannon introduced a mechanism in the receiver which corrected for differences between the transmitted and received signal this monitoring or correcting mechanism was the forerunner of the now widely used concept of feedback (information which a communicator gains from others in response to his own verbal behavior). B. Strengths i. This model, or a variation on it, is the most common communication model used in low-level communication texts. Ii. Significant development. Within a decade a host of other disciplinesmany in the behavioral sciencesadapted it to countless interpersonal situations, often distorting it or making exaggerated claims for its use. Iii Taken as an approximation of the process of human communication. Iv. Significant heuristic value. 1.) With only slight changes in terminology, a number of nonmathematical schemas have elaborated on the major theme. For example, Harold Lasswell (1948) conceived of analyzing the mass media in five stages: Who Says what In which channel To whom With what effect In apparent elaboration on Lasswell andor Shannon and Weaver, George Gerbner (1956) extended the components to include the notions of perception, reactions to a situation, and message context. v. The concepts of this model became staples in communication research 1.) Entropy - the measure of uncertainty in a system. Uncertainty or entropy increases in exact proportion to the number of messages from which the source has to choose. In the simple matter of flipping a coin, entropy is low because the destination knows the probability of a coins turning up either heads or tails. In the case of a two-headed coin, there can be neither any freedom of choice nor any reduction in uncertainty so long as the destination knows exactly what the outcome must be. In other words, the value of a specific bit of information depends on the probability that it will occur. In general, the informative value of an item in a message decreases in exact proportion to the likelihood of its occurrence. 2.) Redundancy - the degree to which information is not unique in the system. Those items in a message that add no new information are redundant. Perfect redundancy is equal to total repetition and is found in pure form only in machines. In human beings, the very act of repetition changes, in some minute way, the meaning or the message and the larger social significance of the event. Zero redundancy creates sheer unpredictability, for there is no way of knowing what items in a sequence will come next. As a rule, no message can reach maximum efficiency unless it contains a balance between the unexpected and the predictable, between what the receiver must have underscored to acquire understanding and what can be deleted as extraneous. 3.) Noise - the measure of information not related to the message. Any additional signal that interferes with the reception of information is noise. In electrical apparatus noise comes only from within the system, whereas in human activity it may occur quite apart from the act of transmission and reception. Interference may result, for example, from background noise in the immediate surroundings, from noisy channels (a crackling microphone), from the organization and semantic aspects of the message (syntactical and semantical noise), or from psychological interference with encoding and decoding. Noise need not be considered a detriment unless it produces a significant interference with the reception of the message. Even when the disturbance is substantial, the strength of the signal or the rate of redundancy may be increased to restore efficiency. 4.) Channel Capacity - the measure of the maximum amount of information a channel can carry. The battle against uncertainty depends upon the number of alternative possibilities the message eliminates. Suppose you wanted to know where a given checker was located on a checkerboard. If you start by asking if it is located in the first black square at the extreme left of the second row from the top and find the answer to be no, sixty-three possibilities remain-a high level of uncertainty. On the other hand, if you first ask whether it falls on any square at the top half of the board, the alternative will be reduced by half regardless of the answer. By following the first strategy it could be necessary to ask up to sixty-three questions (inefficient indeed) but by consistently halving the remaining possibilities, you will obtain the right answer in no more than six tries. Vi Provided an influential yet counter-intuitive definition of communication. From Littlejohn, Stephen W. Theories of Human Communication . Second Ed. Belmont, California: Wadsworth, 1983, p 116. Information is a measure of uncertainty, or entropy, in a situation . The greater the uncertainty, the more the information. When a situation is completely predictable, no information is present. Most people associate information with certainty or knowledge consequently, this definition from information theory can be confusing. As used by the information theorist, the concept does not refer to a message, facts, or meaning. It is a concept bound only to the quantification of stimuli or signals in a situation. On closer examination, this idea of information is not as distant from common sense as it first appears. We have said that information is the amount of uncertainty in the situation. Another way of thinking of it is to consider information as the number of messages required to completely reduce the uncertainty in the situation. For example, your friend is about to flip a coin. Will it land heads up or tails up You are uncertain, you cannot predict. This uncertainty, which results from the entropy in the situation, will be eliminated by seeing the result of the flip. Now lets suppose that you have received a tip that your friends coin is two headed. The flip is fixed. There is no uncertainty and therefore no information. In other words, you could not receive any message that would make you predict any better than you already have. In short, a situation with which you are completely familiar has no information for you emphasis added. vii. See Claude Shannon and Warren Weaver, The Mathematical Theory of Communication (Urbana: University of Illinois Press, 1949). For a number of excellent brief secondary sources, see the bibliography. Two sources were particularly helpful in the preparation of this chapter: Allan R. Broadhurst and Donald K. Darnell, An Introduction to Cybernetics and Information Theory, Quarterly Journal of Speech 51 (1965): 442-53 Klaus Krippendorf, Information Theory, in Communication and Behavior, ed. G. Hanneman and W. McEwen (Reading, Mass. Addison-Wesley, 1975), 351-89. C. Weaknesses i. Not analogous to much of human communication. 1.) Only a fraction of the information conveyed in interpersonal encounters can be taken as remotely corresponding to the teletype action of statistically rare or redundant signals. 2.) Though Shannon s technical concept of information is fascinating in many respects, it ranks among the least important ways of conceiving of what we recognize as information. Ii. Only formaldoes not account for content 1.) Mortensen: Shannon and Weaver were concerned only with technical problems associated with the selection and arrangement of discrete units of informationin short, with purely formal matters, not content. Hence, their model does not apply to semantic or pragmatic dimensions of language. 2.) Theodore Roszak provides a thoughtful critique of Shannon s model in The Cult of Information. Roszak notes the unique way in which Shannon defined information : Once, when he was explaining his work to a group of prominent scientists who challenged his eccentric definition, he replied, I think perhaps the word information is causing more trouble. than it is worth, except that it is difficult to find another word that is anywhere near right. It should be kept solidly in mind that information is only a measure of the difficulty in transmitting the sequences produced by some information source emphasis added 3.) As Roszak points out, Shannon s model has no mechanism for distinguishing important ideas from pure non-sense: In much the same way, in its new technical sense, information has come to denote whatever can be coded for transmission through a channel that connects a source with a receiver, regardless of semantic content. For Shannon s purposes, all the following are information: Thou shalt not kill. I think, therefore I am. Phillies 8, Dodgers 5 Twas brillig and the slithy roves did gyre and gimble in the wabe. And indeed, these are no more or less meaningful than any string of haphazard bits (x944jGH566MRK) I might be willing to pay to have telexed across the continent. As the mathematician Warren Weaver once put it, explaining the strange way in which, in this theory, the word information is used. It is surprising but true that, from the present viewpoint, two messages, one heavily loaded with meaning and the other pure nonsense, can be equivalent as regards information emphasis added. Iii Static and Linear 1.) Mortensen: Finally, the most serious shortcoming of the Shannon-Weaver communication system is that it is relatively static and linear. It conceives of a linear and literal transmission of information from one location to another. The notion of linearity leads to misleading ideas when transferred to human conduct some of the problems can best be underscored by studying several alternative models of communication. 2. Berlos S-M-C-R, 1960 a. Background i. Ehninger, Gronbeck and Monroe. The simplest and most influential message-centered model of our time came from David Berlo (Simplified from David K. Berlo, The Process of Communication (New York: Holt, Rinehart, and Winston, 1960)): ii. Essentially an adaptation of the Shannon-Weaver model. B. Significant after World War II because: i. The idea of source was flexible enough to include oral, written, electronic, or any other kind of symbolic generator-of-messages. Ii. Message was made the central element, stressing the transmission of ideas. Iii The model recognized that receivers were important to communication, for they were the targets. Iv. The notions of encoding and decoding emphasized the problems we all have (psycho-linguistically) in translating our own thoughts into words or other symbols and in deciphering the words or symbols of others into terms we ourselves can understand. C. Weaknesses: i. Tends to stress the manipulation of the messagethe encoding and decoding processes ii. it implies that human communication is like machine communication, like signal-sending in telephone, television, computer, and radar systems. Iii It even seems to stress that most problems in human communication can be solved by technical accuracy-by choosing the right symbols, preventing interference, and sending efficient messages. Iv. But even with the right symbols, people misunderstand each other. Problems in meaning or meaningfulness often arent a matter of comprehension, but of reaction, of agreement, of shared concepts, beliefs, attitudes, values. To put the com - back into communication, we need a meaning-centered theory of communication. 3. Schramms Interactive Model, 1954 a. Background Wilbur Schramm (1954) was one of the first to alter the mathematical model of Shannon and Weaver. He conceived of decoding and encoding as activities maintained simultaneously by sender and receiver he also made provisions for a two-way interchange of messages. Notice also the inclusion of an interpreter as an abstract representation of the problem of meaning. (From Wilbur Schramm, How Communication Works, in The Process and Effects of Communication, ed. Wilbur Schramm (Urbana: University of Illinois Press, 1954), pp. 3-26): b. Strengths i. Schramm provided the additional notion of a field of experience, or the psychological frame of reference this refers to the type of orientation or attitudes which interactants maintain toward each other. Ii. Included Feedback 1.) Communication is reciprocal, two-way, even though the feedback may be delayed. a.) Some of these methods of communication are very direct, as when you talk in direct response to someone. b.) Others are only moderately direct you might squirm when a speaker drones on and on, wrinkle your nose and scratch your head when a message is too abstract, or shift your body position when you think its your turn to talk. c.) Still other kinds of feedback are completely indirect . 2.) For example, a.) politicians discover if theyre getting their message across by the number of votes cast on the first Tuesday in November b.) commercial sponsors examine sales figures to gauge their communicative effectiveness in ads c.) teachers measure their abilities to get the material across in a particular course by seeing how many students sign up for it the next term. Iii Included Context 1.) A message may have different meanings, depending upon the specific context or setting. 2.) Shouting Fire on a rifle range produces one set of reactions-reactions quite different from those produced in a crowded theater. Iv. Included Culture 1.) A message may have different meanings associated with it depending upon the culture or society. Communication systems, thus, operate within the confines of cultural rules and expectations to which we all have been educated. v. Other model designers abstracted the dualistic aspects of communication as a series of loops, (Mysak, 1970), speech cycles (Johnson, 1953), co-orientation (Newcomb, 1953), and overlapping psychological fields (Fearing, 1953). C. Weaknesses i. Schramms model, while less linear, still accounts for only bilateral communication between two parties. The complex, multiple levels of communication between several sources is beyond this model. 1. Dances Helical Spiral, 1967 a. Background i. Depicts communication as a dynamic process. Mortensen: The helix represents the way communication evolves in an individual from his birth to the existing moment. Ii. Dance: At any and all times, the helix gives geometrical testimony to the concept that communication while moving forward is at the same moment coming back upon itself and being affected by its past behavior, for the coming curve of the helix is fundamentally affected by the curve from which it emerges. Yet, even though slowly, the helix can gradually free itself from its lower-level distortions. The communication process, like the helix, is constantly moving forward and yet is always to some degree dependent upon the past, which informs the present and the future. The helical communication model offers a flexible communication process p. 296. b. Strengths i. Mortensen: As a heuristic device, the helix is interesting not so much for what it says as for what it permits to be said. Hence, it exemplifies a point made earlier: It is important to approach models in a spirit of speculation and intellectual play. Ii. Chapanis (1961) called sophisticated play: The helix implies that communication is continuous, unrepeatable, additive, and accumulative that is, each phase of activity depends upon present forces at work as they are defined by all that has occurred before. All experience contributes to the shape of the unfolding moment there is no break in the action, no fixed beginning, no pure redundancy, no closure. All communicative experience is the product of learned, nonrepeatable events which are defined in ways the organism develops to be self-consistent and socially meaningful. In short, the helix underscores the integrated aspects of all human communication as an evolving process that is always turned inward in ways that permit learning, growth, and discovery. C. Weaknesses i. May not be a model at all: too few variables. Mortensen: If judged against conventional scientific standards, the helix does not fare well as a model. Indeed, some would claim that it does not meet the requirements of a model at all. More specifically, it is not a systematic or formalized mode of representation. Neither does it formalize relationships or isolate key variables. It describes in the abstract but does not explicitly explain or make particular hypotheses testable. Ii. Generates Questions, but leaves much unaswered. Mortensen: For example, does not the helix imply a false degree of continuity from one communicative situation to another Do we necessarily perceive all encounters as actually occurring in an undifferentiated, unbroken sequence of events Does an unbroken line not conflict with the human experience of discontinuity, intermittent periods, false starts, and so forth Is all communication a matter of growth, upward and onward, in an ever-broadening range of encounters If the helix represents continuous learning and growth, how can the same form also account for deterioration and decay What about the forces of entropy, inertia, decay, and pathology And does not the unbroken line of a helix tacitly ignore the qualitative distinctions that inevitably characterize different communicative events Also, what about movements which we define as utterly wasted, forced, or contrived Along similar lines, how can the idea of continuous, unbroken growth include events we consider meaningless, artificial, or unproductive Countless other questions could be raised. And that is the point. The model brings problems of abstraction into the open. rtificial, or unproductive Countless other questions could be raised. And that is the point. The model brings problems of abstraction into the open. 2. Westley and MacLeans Conceptual Model, 1957 a. Background i. Westley and MacLean realized that communication does not begin when one person starts to talk, but rather when a person responds selectively to his immediate physical surroundings. Ii. Each interactant responds to his sensory experience (X 1 . ) by abstracting out certain objects of orientation (X 1 . 3m). Some items are selected for further interpretation or coding (X) and then are transmitted to another person, who may or may not be responding to the same objects of orientation (X, b), A conceptual model of communication. (Reprinted with permission from Westley and MacLean, Jr. 1957.) (a) Objects of orientation (X 1 . X) in the sensory field of the receiver (B) are transmitted directly to him in abstracted form (XZ. X 3 ) after a process of selection from among all Xs, such selection being based at least in part on the needs and problems of B. Some or all messages are transmitted in more than one sense (X3m, for example). (b) The same Xs are selected and abstracted by communicator A and transmitted as a message (x) to B, who may or may not have part or all of the Xs in his own sensory field (X1b). Whether on purpose or not, B transmits feedback (fBA) to A. (c) The Xs that B receives may result from selected abstractions which are transmitted without purpose by encoder C, who acts for B and thus extends Bs environment. Cs selections are necessarily based in part on feedback (fBC) from B. (d) The messages which C transmits to B (xquot) represent Cs selections both from the messages he gets from A (x) and from the abstractions in his own sensory field (X3c, X 4 ), which may or may not be in As field. Feedback moves not only from B to A (fBA) and from B to C (f B C ) but also from C to A (fCA). Clearly, in mass communication, a large number of Cs receive from a very large number of As and transmit to a vastly larger number of Bs, who simultaneously receive messages from other Cs. B. Strengths i. Accounts for Feedback ii. Accounts for a sensory field or, in Newcombs (1953) words, objects of co-orientation. Iii Accounts for non-binary interactionsmore than just two people communicating directly. Iv. Accounts for different modes. Z. B. interpersonal vs. mass mediated communication. C. Weaknesses i. Westley and MacLeans model accounts for many more variables in the typical communication interaction. It is, however, still two-dimensional. It cannot account for the multiple dimensions of the typical communication event involving a broad context and multiple message. 3. Beckers Mosaic Model, 1968 a. Background i. Mortensen: Becker assumes that most communicative acts link message elements from more than one social situation. In the tracing of various elements of a message, it is clear that the items may result in part from a talk with an associate, from an obscure quotation read years before, from a recent TV commercial, and from numerous other dissimilar situationsmoments of introspection, public debate, coffee-shop banter, daydreaming, and so on. In short, the elements that make up a message ordinarily occur in bits and pieces. Some items are separated by gaps in time, others by gaps in modes of presentation, in social situations, or in the number of persons present. Ii. Mortensen: Becker likens complex communicative events to the activity of a receiver who moves through a constantly changing cube or mosaic of information. The layers of the cube correspond to layers of information. Each section of the cube represents a potential source of information note that some are blocked out in recognition that at any given point some bits of information are not available for use. Other layers correspond to potentially relevant sets of information. B. Strengths (from Mortensen) i. It depicts the incredible complexity of communication as influenced by a constantly changing milieu. Ii. It also accounts for variations in exposure to messages. In some circumstances receivers may be flooded by relevant information in others they may encounter only a few isolated items. Individual differences also influence level of exposure some people seem to be attuned to a large range of information, while others miss or dismiss much as extraneous. Iii Different kinds of relationships between people and messages cut through the many levels of exposure. Some relationships are confined to isolated situations, others to recurrent events. Moreover, some relationships center on a particular message, while others focus on more diffuse units that is, they entail a complex set of relationships between a given message and the larger backdrop of information against which it is interpreted. Iv. It may be useful to conceive of an interaction between two mosaics. One comprises the information in a given social milieu, as depicted in the model the other includes the private mosaic of information that is internal to the receiver. The internal mosaic is every bit as complex as the one shown in the model, but a person constructs it for himself. C. Weaknesses i. Even though this model adds a third dimension, it does not easily account for all the possible dimensions involved in a communication event. G. Multidimensional Models 1. Ruesch and Bateson, Functional Model, 1951 a. Mortensen: Ruesch and Bateson conceived of communication as functioning simultaneously at four levels of analysis. One is the basic intrapersonal process (level 1). The next (level 2) is interpersonal and focuses on the overlapping fields of experience of two interactants. Group interaction (level 3) comprises many people. And finally a cultural level (level 4) links large groups of people. Moreover, each level of activity consists of four communicative functions: evaluating, sending, receiving, and channeling. Notice how the model focuses less on the structural attributes of communication-source, message, receiver, etc. and more upon the actual determinants of the process. B. Mortensen: A similar concern with communicative functions can be traced through the models of Carroll (1955), Fearing (1953), Mysak (1970), Osgood (1954), and Peterson (1958). Petersons model is one of the few to integrate the physiological and psychological functions at work in all interpersonal events. 2. Barnlunds Transactional Model, 1970 a. Background i. Mortensen: By far the most systematic of the functional models is the transactional approach taken by Barnlund (1970, pp. 83-102), one of the few investigators who made explicit the key assumptions on which his model was based. Ii. Mortensen: Its most striking feature is the absence of any simple or linear directionality in the interplay between self and the physical world. The spiral lines connect the functions of encoding and decoding and give graphic representation to the continuous, unrepeatable, and irreversible assumptions mentioned earlier. Moreover, the directionality of the arrows seems deliberately to suggest that meaning is actively assigned or attributed rather than simply passively received. Iii Any one of three signs or cues may elicit a sense of meaning. Public cues (Cpu) derive from the environment. They are either natural, that is, part of the physical world, or artificial and man-made. Private objects of orientation (Cpr) are a second set of cues. They go beyond public inspection or awareness. Examples include the cues gained from sunglasses, earphones, or the sensory cues of taste and touch. Both public and private cues may be verbal or nonverbal in nature. What is critical is that they are outside the direct and deliberate control of the interactants. The third set of cues are deliberate they are the behavioral and nonverbal (Cbehj cues that a person initiates and controls himself. Again, the process involving deliberate message cues is reciprocal. Thus, the arrows connecting behavioral cues stand both for the act of producing them-technically a form of encoding-and for the interpretation that is given to an act of others (decoding). The jagged lines (VVVV ) at each end of these sets of cues illustrate the fact that the number of available cues is probably without limit. Note also the valence signs (, 0, or -) that have been attached to public, private, and behavioral cues. They indicate the potency or degree of attractiveness associated with the cues. Presumably, each cue can differ in degree of strength as well as in kind. t each end of these sets of cues illustrate the fact that the number of available cues is probably without limit. Note also the valence signs (, 0, or -) that have been attached to public, private, and behavioral cues. They indicate the potency or degree of attractiveness associated with the cues. Presumably, each cue can differ in degree of strength as well as in kind. quot b. Strengths Mortensen: The assumptions posit a view of communication as transactions in which communicators attribute meaning to events in ways that are dynamic, continuous, circular, unrepeatable, irreversible, and complex. C. Weaknesses Mortensen: The exception is the assumption that communication describes the evolution of meaning. In effect, the model presupposes that the terms communication and meaning are synonymous and interchangeable. Yet nowhere does the model deal in even a rudimentary way with the difficult problem of meaning. The inclusion of decoding and encoding may be taken as only a rough approximation of the evolution of meaning, but such dualistic categories are not particularly useful in explaining the contingencies of meaning. 1. A Systemic Model of Communication, 1972 a. Background Some communication theorists have attempted to construct models in light of General Systems Theory. The key assumption of GST is that every part of the system is so related to every other part that any change in one aspect results in dynamic changes in all other parts of the total system (Hall and Fagen, 1956). It is necessary, then, to think of communication not so much as individuals functioning under their own autonomous power but rather as persons interacting through messages. Hence, the minimum unit of measurement is that which ties the respective parties and their surroundings into a coherent and indivisible whole. B. A Systemic Communication Model would have to address the following axioms by Watzlawick and his associates (1967). ich. The Impossibility of Not Communicating Interpersonal behavior has no opposites. It is not possible to conceive of non-behavior. If all behavior in an interactional situation can be taken as having potential message value, it follows that no matter what is said and done, one cannot not communicate. Silence and inactivity are no exceptions. Even when one person tries to ignore the overtures of another, he nonetheless communicates a disinclination to talk. Ii. Content and Relationship in Communication All face-to-face encounters require some sort of personal recognition and commitment which in turn create and define the relationship between the respective parties. Communication, wrote Watzlawick (1967), not only conveys information, but. at the same time. imposes behavior p. 51. Any activity that communicates information can be taken as synonymous with the content of the message, regardless of whether it is true or false, valid or invalid. Each spoken word, every movement of the body, and all the eye glances furnish a running commentary on how each person sees himself, the other person, and the other persons reactions. Iii The Punctuation of the Sequence of Events Human beings set up between them patterns of interchange (about which they may or may not be in agreement) and these patterns will in fact be rules of contingency regarding the exchange of reinforcement pp. 273-274. Iv. Symmetrical and Complementary Interaction A symmetrical relationship evolves in the direction of heightening similarities a complementary relationship hinges increasingly on individual differences. The word symmetrical suggests a relationship in which the respective parties mirror the behavior of the other. Whatever one does, the other tends to respond in kind. Thus, an initial act of trust fosters a trusting response suspicion elicits suspicion warmth and congeniality encourage more of the same, and so on. In sharp contrast is a complementary relationship, where individual differences complement or dovetail into a sequence of change. Whether the complementary actions are good or bad, productive or injurious, is not relevant to the concept. 2. Browns Holographic Model, 1987 a. Background i. Rhetorical theorist, William Brown, proposed The Holographic View of Argument ( Argumentation . 1 (1987): 89-102). Ii. Arguing against an analytical approach to communication that dissects the elements of communication, Brown argued for seeing argument or communication as a hologram which as a metaphor for the nature of argument emphasizes not the knowledge that comes from seeing the parts in the whole but rather that which arises from seeing the whole in each part. Iii The ground of argument in a holographic structure is a boundaryless event. B. A model of communication based on Browns holographic metaphor would see connections between divided elements and divisions between connections. 3. A Fractal Model a. Background i. Polish-born mathematician, Benoit Mandelbrot, while working for IBM in the 1960s and 70s, became intrigued with the possibility of deriving apparently irregular shapes with a mathematical formula. quotClouds are not spheres, quot he said, quotmountains are not cones, coastlines are not circles, and bark is not smooth, nor does lightning travel in a straight line. quot So if these regular geometric forms could not account for natural patterns, what could ii. To solve the problem, Mandelbrot developed the fractal . a simple, repeating shape that can be created by repeating the same formula over and over. I coined fractal from the Latin adjective fractus . The corresponding Latin verb frangere means to break: to create irregular fragments. It is therefore sensibleand how appropriate for our needsthat, in addition to fragmented fractus should also mean irregular, both meanings being preserved in fragment. Benoit Mandelbrot Construction of a Fractal Snowflake A Koch snowflake is constructed by making progressive additions to a simple triangle. The additions are made by dividing the equilateral triangles sides into thirds, then creating a new triangle on each middle third. Thus, each frame shows more complexity, but every new triangle in the design looks exactly like the initial one. This reflection of the larger design in its smaller details is characteristic of all fractals. Iii Fractal shapes occur everywhere in nature: a head of broccoli, a leaf, a snowflakealmost any natural form. See math. bu. eduDYSYSexplorerindex. html . Iv. Mandelbrots discovery changed computer graphicsby using fractal formulas, graphic engines could create natural-looking virtual landscapes. More importantly, fractal formulas can account for variations in other natural patterns such as economic markets and weather patterns. Polish-born French mathematician Benoit Mandelbrot coined the term fractal to describe complex geometric shapes that, when magnified, continue to resemble the shapes larger structure. This property, in which the pattern of the whole repeats itself on smaller and smaller scales, is called self similarity. The fractal shown here, called the Mandelbrot set, is the graphical representation of a mathematical function. v. Fractals allow for almost infinite density. For example, Mandelbrot considered the deceptively simple question: How long is the coast line of Britain A typical answer will ignore inlets and bays smaller than a certain size. But if we account for these small coastline features, and then those smaller still, we would soon find ourselves with a line of potentially infinite and constantly changing length. A fractal equation could account for such a line. Vi Fractal geometry is in some ways related to chaos theory, the science of finding pattern in apparently random sequences, like a dripping faucet or weather patterns. Chaos theory has been applied to computer-generated landscapes, organizational structures (cioarchiveenterprise041598qandacontent. html ), and even washing machines. Of course, it has also been applied to economics and the stock market, in particular: The stock markets are said to be nonlinear, dynamic systems. Chaos theory is the mathematics of studying such nonlinear, dynamic systems. Does this mean that chaoticians can predict when stocks will rise and fall Not quite however, chaoticians have determined that the market prices are highly random, but with a trend. The stock market is accepted as a self-similar system in the sense that the individual parts are related to the whole. Another self-similar system in the area of mathematics are fractals. Could the stock market be associated with a fractal Why not In the market price action, if one looks at the market monthly, weekly, daily, and intra day bar charts, the structure has a similar appearance. However, just like a fractal, the stock market has sensitive dependence on initial conditions. This factor is what makes dynamic market systems so difficult to predict. Because we cannot accurately describe the current situation with the detail necessary, we cannot accurately predict the state of the system at a future time. Stock market success can be predicted by chaoticians. Short-term investing, such as intra day exchanges are a waste of time. Short-term traders will fail over time due to nothing more than the cost of trading. However, over time, long-term price action is not random. Traders can succeed trading from daily or weekly charts if they follow the trends. A system can be random in the short-term and deterministic in the long term (duke. edu vii. One key premise in both chaos theory and fractals is quotsensitive dependence on initial conditions. quot One early chaos theorist studying weather patterns stumbled on this when he was using a simple computer program to plot the course of only 12 weather variables. The computer printout ran out of paper, so he noted the status of the variables at an earlier point, stopped the process, replaced the paper and restarted the process at the earlier point. Even though the variables started at the same point, the patterns quickly diverged, demonstrating the similar or even identical initial conditions can lead to radically different outcomes (This story is in James Gleick, Chaos: Making A New Science ). This phenomenon led researchers to talk about quotthe butterfly effectquot to illustrate how a very small change can produce significant changes in a system. The butterfly effect refers to the fact that a butterfly flapping its wings over Beijing can result in a change in the weather patterns in New York two months later. B. Applying Fractals to Communication i. Like Dances Helix, seeing communication as a fractal form allows us to conceptualize the almost infinite density of a communication event. Ii. Margaret J. Wheatley has attempted to apply Fractal theory and the science of chaos to management. ( Leadership and the New Science: Learning about Organization from an Orderly Universe. San Francisco. CA. Berrett-Kohler Publishers, 1992.) You can read some of Wheatleys ideas here. Iii The significance of this for the topic at hand is this: First, the patterns of complexity in natural systems, of which human beings are a part, is profoundly complex and not easily captured in any formula. Therefore, any predictions about the outcome of these systems are necessarily limited because of the difficulty of being sensitive to initial conditions. A model of communication drawn from fractals and chaos theory would have to reflect this complexity and respond to variations in initial conditions. Iv. In addition, if we marry the fractal to other mathematical constructs, we can develop an even richer heuristic. 1.) The mathematician Rudy Rucker, in a way that only mathematicians can, said Life is a fractal in Hilbert space. ( Mind Tools: The Five Levels of Mathematical Reality (Boston. Houghton Mifflin, 1987) 248.) 2.) Hilbert Space is a theoretical multi-dimensional space. Rucker is saying that life is an infinitely variegated entity that exists in multiple dimensions. 3.) So, we can borrow Ruckers phrase and say that communication is a fractal in Hilbert space. I. SUGGESTED READINGS 1. Barnlund, D. C. Interpersonal Communication: Survey and Studies . Boston. Houghton Mifflin, 1968. 2. Chapanis, A. Men, Machines, and Models, American Psychologist . 16:113131, 1961. 3. Deutsch, K. On Communication Models in the Social Sciences, Public Opinion Quarterly . 16:356-380, 1952. 4. Gerbner, G. Toward a General Model of Communication, Audio-Visual Communication Review . 4:171-199, 1956. 5. Kaplan, A. The Conduct of Inquiry: Methodology for Behavioral Science . San Francisco. Chandler. 1964. 6. Lackman, R. The Model in Theory Construction, Psychological Review . 67:113-129, 1960. 7. Sereno, K. K. and Mortensen, C. D. Foundations of Communication Theory . New York. Harper amp Row, 1970. 8. Watzlawick, P. Beavin, J. and Jackson, D. Pragmatics of Human Communication . New York. Norton, 1967.

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